недеља, 22. јул 2012.

Art Deco Holiday

Kod Art Deco umetnika mi je uvek problem da izdvojim par i time svedem utiske na neki dostojan optimum. Nije da se nešto ozbiljno bavim sada time (bliža mi je razuzdana Art Nouveau) ali ipak sve te slike i crteži (ilustracije) su mi drage, često raspiruju moja postojeća raspoloženja i sam pravac u umetnosti kao celina fino prija. Ipak, ako se usmerim i stavim akcenat na određenu temu, kao što je sada u fokusu jel'te - leto, uviđam da u obzir dolaze najpre dva potpuno nenametljiva imena čije radove volim. Sve što su namenski radili za popularna štampanja izdanja sa početka XX veka je apsolutno divno jer komercijalana strana ovog pravca u umetnosti je blagoslovena neminovnost i posebno je zabavno kompilirati post u trenutku početka lične sezone na moru. Dakle, moje Ruse, Erte-a i Lempicku  u nekom drugom krugu (zahtevniji su:) a danas Marty & Barbier.
André-Edouard Marty (1882-1974), francuski umetnik koji je zavrteo catchy Art Deco estetiku početkom XX veka na onaj "pionirski" način. Do te mere da nam ni sada njegove nežno razdragane ili posh ilustracije ne izlaze iz glave pri samoj pomisli na sva divna vintage izdanja koja su plasirali Vogue, Harper's Bazar, Vanity Fair i sl.
A onda je tu i nešto dinamičniji George Barbier (1882-1932),Martyjev vršnjak, takođe francuz koji je za svog kratkog životnog i stvaralačkog veka nepogrešivo bio u haute couture službi,  radio u pozorištu, pisao kolumne i kratke eseje i naravno ilustrovao za gotovo sve časopise. Beautiful!
Posebnu pažnju plene i lustracije koje su obojica radili za naslovnice. Vrlo smerne dame koje su uvek u pokretu, aktivnosti, elegantne i besprekorno ženstvene. 

***
Bisous!
A.

3 коментара: